Föreningens möten

I en förening ordnas det många olika möten som till exempel årsmöte, styrelsemöten och medlemsmöten.

Dags för möte?

I Föreningspool Malmö har vi olika mallar för dagordningar och olika förslag till protokoll. Boka ett möte med oss så går vi igenom dessa tillsammans.

I dokument Dags för möte finns tips om kallelse, dagordning och protokoll.

Dags för årsmöte?

Behöver ni stöd för att genomföra ett årsmöte? Eller helt allmänt önskar diskutera kring formen för ert årsmöte, så kontakta oss. Skicka ett mail till info@foreningspoolmalmo.se
Tillsammans diskuterar vi kring upplägg och genomförande.

I dokumentet Dags för årsmöte finns tips och checklistor.

Utbildningar

Utbildning - Protokollskrivning

Föreningspool Malmö erbjuder en utbildning i protokollskrivning där du lär dig hur man skriver en kallelse och dagordning till ett möte och vad protokollet ska innehålla och en utbildning i vad man behöver tänka på inför, under och efter ett årsmöte. Läs mer här

Tips för att bli en digital mötesexpert

Det spelar ingen roll om du ska möta en kollega som du känner väl, eller styrelsen digitalt. Alla har rätt att få en bra upplevelse under ett videomöte. För att ett distansmöte ska bli en bra upplevelse för alla behöver man t.ex. ha koll på hur du sitter, tekniken och vad andra ser. Du ska höras och synas bra, utan distraktioner som stör dig eller de i andra änden.
Tips för digitala möten