Kalle Rosensköld

Utbildning i Marknadsföring med (mobil) film

Film och video har blivit en självklar faktor för företag, föreningar och organisationer som vill nå ut på sociala medier när man vill attrahera medlemmar, förtroendevalda, ledare, ideella krafter, besökare, följare, m fl samt stärka sin förenings varumärke.

Under denna heldag får ni lära er mobil filmteknik, filmskapandets grunder, värdeskapande content och marknadsföring (med mobilen). Kursen visar på ett pedagogiskt och inspirerande sätt hur ni kommer i gång, vad ni ska tänka på, varför ska ni använda er av (mobil) film, hur redigerings-appar fungerar och vilka tekniska hjälpmedel som ni bör känna till. Direkt efter kursen är ni redo att göra egna videos.

Kursen är kostnadsfri och riktar sig till dig som sköter eller är nyfiken på föreningens sociala medier/marknadsföring. Vi bjuder på fika och lunch!

Ta med egen mobiltelefon (och laddare) eller padda, mobilladdare och headset eller airpods. Ni kommer att arbeta i olika appar. Dessa laddar ni själva ner. Ni får information om detta några dagar innan kurstillfället.

Kursledare Kalle Rosensköld
Kalle är utbildad och prisbelönt filmare som de senaste 25 åren arbetat med employer- och personal brandning, affärsutveckling och marknadsföring. Läs mer här: https://attramera.se/

ANMÄLAN

Anmäl er senast tre dagar innan utbildningen. Klicka på länken vid utbildningen nedan och fyll i formuläret. Max 1 deltagare/förening per tillfälle. Anmälan är bindande vilket innebär att en avgift på 300 kr kommer att faktureras föreningen om du får förhinder men inte avbokar din plats.

FRÅGOR & AVBOKNING

utbildning@foreningspoolmalmo.se

Marknadsföring med (mobil) film

Mer information skickas till den e-postadress ni anger i anmälan några dagar innan utbildningen.

28 januari kl. 08.00-16.00

Plats: Föreningspool Malmö, Södra Vallgatan 5 i Malmö - Karta

KURSINNEHÅLL

Kursen riktar sig till dig som sköter eller är nyfiken på föreningens sociala medier/marknadsföring.

- Social video: Marknadsföring, strategi, fakta, mm.
- Pre-Produktion: Planera din film, idé, manus, storyboard, dramaturgi, mm.
- Produktion: Filma med mobilen, teknik, bild, ljud, ljus, mm.
- Post-Produktion: Redigering/ genomgång i appar (text, effekter, musik, mm).
- Workshop: filma och klipp egen film enligt given instruktion och handledning.
- Filmvisning, genomgång och feedback på filmerna samt (Karl)Oscars-utdelning.